3 Temmuz 2012 Salı

HASAT ZAMANI


HASAT ZAMANI BAŞLADI ilk olarak köyümüzde amatör arıcılık yapan İLKER KARACA  arkadaşımızın balını hasat ettik kendisinin iki adet katlı kovanı vardı dün sabah aradım balı aldınmı dedim yok dedi hadi gel alalımdedim.yarım saat içinde geldikovandan sağımı yapıp atelyeye getirdik balları. ilker arkadaşımız ın bal süzme makinası olmadığından dolayı petekleri kesip öyle tüketmiş öncekiyıl dedim biz ne güne duruyoruz gel bu sene makinada süzelimde petekler zayii lomasındedim. iki kovandan yaklaşık 15 kğ bal aldı afiyetle yesin.
resimdeki kovanımızın altı ERÇİKA firmasının ürettiği plastik altlıktanfirmanın yetkililerinden ferayi hanım bana bunu numuneolaral yani hediye yolladı kendisine teşekkürlerimi buradan iletiyorum sağ olsunlar var olsunlar.bizde hemen kovanımızda denemeye aldık vede memnun kaldım.polen lik giriş çıkışını menteşe sistemi yapmışlarben menteşelerin iki ucundan kıvırdım ve alttan giren arı üstten çıkış yapabilsin dşyearının bir kısmı alttan bir kısmıda üstten çalıştıen büyük kolaylığı ise önde uçuş deliğini kapatmak için yapılan plastik kapakçok rahatüstteki düğmeyi çevir kapat yükle
istiyende polene çalıştırırken menteşeyi üste kaldırıp yine menteşeyi hafif bükünceyanlardan hem işçi arının hemde erkek arının çıkışı sağlanmış oluyorilerleyen zamanlarda belki dahada güzel bir dizayn yapılabilr bu  kovandan 25 gün içinde yaklaşık300 gram kadar polen aldım bizim yörede polen fazla olmuyor başka yerlerde dahada bol alırız inşaallah.
arılarımızın bir kısmı burda bir kısmıda 3 km kadar dahada güneyde tam kestanenin ortasında bu sene deneme yaptım bir kısmını burda bir kısmınıda dahada yukarda bal sağımı yaptım aradaki far  yukarı çıkardığım arıların bal verimi dahada çok oldu aradaki bu fark yukarda kestanenin daha çok olması ve arının dahada yakınında olmasına bağlıyorumdün kestanelikleri dolaştım son çiçek açan kestanelede artık çiçekler dökülmeye başlamış yarın kısmet olursa arılarıtrakyaya ayçiçek balına götürücezallah hayırlısını nasip etsin.tekrar görüşmek dileğiyle.

Hiç yorum yok: