25 Şubat 2011 Cuma

Çayelinden Öteye Gidelim Yali Yali...

Değerli arıcı dostları :
Bu hafta karadeniz turu yaptık.Rize - Pazar ilçesinde doktor Arif Acar ın siparişi olan tel altlıklı antivarrora dipli kovanıızı götürdük.Bunla beraberde sanal alemden tanıştığımız değerli arıcı Salih Arıcı yada antivarrora tel altlıklı diplerden götürdük.19 Şubat günü saat 2 de karamürselden hareket ettik.Pazar sabahı saat 7 de çayeline vardık.Burda bizi Salih Arıcı arkadaşımız karşıladı.birer çorba içtikten sonra pazar ilçesine doktor Arif Acar a kovanını teslim etmek üzere hareket ettik malum rizede pek düz yer olmadığından rampayı tırmanarak doktorun evine vardık.Tanışma faslından sonra doktorun ardiye olarak kullandığı boş daire ye girdik.biz gelene kadar doktor sobayı yakmıştı.salih abi dediki -abi şömine yanmadan bu iş olmaz - dedi.şömine de yakıldı çaylar demlendi kahvaltı yaptık.yaklaşık 1 saat kadar muhabbet ettik görüntüde salih abiyle çorba içtiğimiz lokanta...


Bu da doktorun atelye olarak kullandığı ardiye dediği dairesi sağ başta doktor arif acar yanında salih arıcı ve ben benim yanımda da ismini unuttuğum doktorun abisi polis abimiz.Resimde iyi çıkmamasına rağmen doktorun arkasında kalan şömine gözükmekte.

 Bir başka açıdan şöminenin görünüşü.Gördüğümüz kadarıyla doktor arif bey çok temiz ve titiz tüm arıcılık malzemeleri ve kovanlarını çok temiz vaziyette muhafaza ediyor.babasının ölümünden sonra arılarla ilgilenmeye başlamış.bir sezon geçirmesine rağmen arıcılıkta ana arı bile üretmiş ve hatta 3 tanesini kutuda kışlatmış bu gidişle ana arı üreticisi olursa hiç şaşırmam.Azmin elinden bir şey kurtulmaz.
Bu da ilk defa gördüğüm bir alet ne işe mi yarıyor ? 
arif beyin anlattığına göre çerçeve telleme ve gerdirme aletiymiş.çok ilgimi çekti tüm çıtalarını bu aletle tellediğini söyledi.

 buda doktor arif beyin çerçeve delme aparatı.her aleti edinmiş anlaşılan bu gidişle sanırım gezginci arıcılığada başlar.bir yılda ana arı üreten insan bana göre 3 yılda gezginci arıcılığada başlar.bende bu kanaat oluştu sanırım bu gidişle arıcılığın tüm nimetlerinden istifade edecek kaldı bir arı sütü alma işi seneyede arı sütü alırsa hiç şaşırmam polen işi için zaten anti varrora tel altlıklı kovanı kendisine götürdük ayrıyetende kendisinde polenlikli kovanlarda mevcut.

Doktorun şöminesi yanarda bizim emin şömüne keyfi yapmazmı...Emin bey şömineyi çok beğendi.

Bu arada doktorun bir komsusu geldi.Kahvaltının kokusunu almış heralde ben bir bardak çay içene kadar üç bardak çay içti doktorun hanımına ya aslıcım çay içseydik bari be dedi çayını doldurdu bu sefer dediki yav karnım aç hiç önüme bşi koymuosun masada ne varsa silip süpürdü maşallah baya iştahlı biri :) yaklaşık bir saat sohbet etmemize rağmen ne biz ismini sorduk ne de o söledi ama çok hoş ssohbetli bir insandı sıra geldi arılara....

Geldik doktorun arılığına sağdan sola ben salih arıcı doktor ve abisi hemen ağacın dibinde doktorun arılar için yaptırdığı suluk gözükmekte...

Doktorun kovanlığından çay manzaraları.mağlum rizede her taraf çay bahçesi tabi bu arılığın yanında mandalina ve limon ağacları da mevcut dar bir alana her türlü meyveden istifade etme amacı ile
meyveler dikilmiş

Bu bahcedeki mandalina ağaclarından bir tanesi...bizim emin resmi uzakten çekmiş dedimki emine burası tam ali abiye göre bir yer baksana hep mandalina dolu dedim eminde dediki baba bizde onun yerine yeriz merak etme dedi.tabi bizde aynen dediğini yaptık.mandalinaların tadı hala ağzımda çok nefisti.Ali abi yede nasib olur inşallah.

Bu da bahçenin arka tarafında olan mandalinalar biz arılara bakarken emin boyuna mandalinaları götürüyordu ne iş emin diyince ali amcanın hakkını yiyorum dedi bizde afiyet olsun dedik.

  Sıra geldi arılara bakmaya doktorun en zayıf arım dediği arı 6 çıta 3 çıtasında kapalı yumurta mevcut.Değerli dostlar bir dahaki haberimizde arıları aktarırken çektiğimiz resimleri yayınlayacağız...
   genelde arılar 8-9 çıtada şu anda katlı arısı yok bana göre mart ın 20 sinde yarısından fazlasına kat atar.dilerim bol ballı bir sezon geçirir.
  


           Buluşmak üzere ...Hoşçakalın....

6 yorum:

DAMLA dedi ki...

Güzel paylaşım için teşekkürler.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Yamak dostluğunuz daim olsun,Kocaelinden Rizeye kovan götürmek astarı yüzünden pahalıya mal olur ama dostluk işin içine girince maliyet ve güçlükler ikinci planda kalıyor,tüm ekibe başarı ve kolaylık dileklerimle

salih arıcı dedi ki...

SEVGİLİ KARDEŞİM;BİZ GELEN MİSAFİRLERİMİZİ EN SAMİMİ ŞEKİLDE AĞIRLAMANIN HEYECANINI YAŞADIK.

Gelen misafir Arif beyin kayın pederi yani aslıcım çay derken kızına demiş oldu,inşallah yaz günlerinde bir daha gelirsen sen o zama heralde bir seyahat namede yazarsın.

adem yamak dedi ki...

ilhami bey.kovanın kendisi 100 tl kargo istedi 90 tl otobüse sordum 50 tl nakile istadiler bileti sordum 55 tl bende hem salih arıcıyla görüşürüm hemde komşum rize pazarda polis memuru onuda ziyaret ederim diyebilet aldım hanım dedi bensiz nereye gidiyon onada bilet aldım bu seferde küçük oğlan bende gelicem dedi.aile boyu bir gezi yaptık kovan bahanesi ile.ama karadenizi gezmeyi herkese tafsiye ederim.inşaallah sizede nasip olur.

adem yamak dedi ki...

damla hanım ilginize teşekkürler inşaallah oraları görmek sizede nasip olur. paylaşımdaha bitmedi devamı varesen kalın.

adem yamak dedi ki...

saliçim daha bu haberin başlangıcı sırada arılıktaki işlervekantaroğlu var.inşaallah doktorun kayınbabası ile bir daha karşılaşırım sohbeti çok hoşuma gitti ama bi dahakine mikrofonu kaptırmam.en kısa sürede görüşmek dileğiyle