7 Nisan 2012 Cumartesi

Üretime Devamm

Değerli arı dostları kısa bir aradan sonra yine beraberiz.Bahar mevsiminin gelmesiyle arıcılıkta hareketlenmeler başladı bir taraftan ahşap kovan imalatı bir taraftanda resimde görüldüğü gibi apimaye altlıklı ve anti varrora polenlikli tel altlık ruşet kovan imalatıyla beraber yoğun çalışmalarımız devam etmekte Karamürselden arıcı sefer arkadaşımız benden 15 adet apimaye altlıklı kovan istemişti apimaye altlıkların noksan gelmesinden dolayı 13 adetini teslim edebildik.her meslekte ilerleme ve her meslekte de güzel gelişmeler olduğu gibi apimaye altlıklarda da güzel gelişmeler var peki bu güzel gelişmeler neler diyeceksiniz ? en göze çarpanı uçuş kapaklarının değişik değişik renklerde yapılmış olması ve birde içine ayriyeten saçtan kapama yapılmış sağ üst kovanda görüldüğü gibi metal kapama parçası arı çalışırken bu şekilde duracak nakil esnasında plastik aparatların ters çevrilmesi gerekiyor.açıp kapaması zor olduğu için sıkıntı yaratıyordu.Bu aparatı aşağı doğru bastırınca arının uçuş deliği tamamen kapanmakta  yani plastik aparatı ters çevirmeye gerek yok buda çok büyük kolaylık sağlıyor. yeni yapılan apimaye altlıklarda polen çekmecesinin içine biraz daha küçük çekmecenin içine sığan ve polenin toplamasının bu çekmeceyle de daha rahat yapıldığını gözlemledim.fakat en son gelen postada bu 2. çekmeceler yoktu onun için görüntüleme imkanımız olmadı ilerki zamanlarda onlarında resmini yükleriz.
Resimde arıcı arkadaşımız Sefer Özkılınç.Karamürselde geçen yaz sezonunda en çok bal alan arıcı arkadaşımız 70 arıdan 25 teneke kestane balı üretti.bazı arkadaşlarımızda 125 arıdan 0 çekti.bazı vatandaşlarda kestane açtığında arılar açlıktan ölmesin diye şuruplama yaptılar.işte aradaki fark !!! bir arıcı arkadaşımız geçen yazda bal sezonunun çok kötü geçmesine rağmen kovan başına ortalama 9 kg bal alırken biz büyük arıcıyız diye hava atanlar kestanede arılarına şurup verdiler bunları söylerken diceksinizki sen ne yaptın ? Ben 12 kolonimi bala ayırdım ve gerisini böldüm arıyı çoğaltmak için böldüğüm arılardan bir kısmınıda maddi ihtiyactan dolayı sattım.12 koloniden 69 kilogram kestane balı aldım. geçen yıl trakyaya gitmedim.bu sezon nasip olursa gidicez.inşallah bol ballı bir sezon geçiririz.
Almış eline kovanı gidiyor !!! 
Emin e diyorki beni çekme çekme 
emin kaçırırmı sanki resim çekince güzelliği bozulacak :)
bu arkadaşımızda 2 yıllık yeni arıcılardan kendisi hem nakliyecilik yapıyor adı erol çiloğlu gürcü olduğundan benim kayinçom sayılır.bu farklı bir kayinço ( hem yuvarlak hem toparlak çokta parlak ) kendisi hoş sohbetli bir insandır arıcılık hayatında başarılar dilerim.
Resimde görüldüğü gibi uçuş deliğini kapatmak için yapılan saç aparat daha net gözükmekte.Bir dahaki yayınımızda görüşmek üzere hoşçakalın...

Hiç yorum yok: