16 Haziran 2012 Cumartesi

İSTANBUL GEZİMİZ

merhaba sevgili arı dostları. dün istanbula gittik sanal alemden tanıştığımız Yusuf ŞİMŞAK beyi ziyaretle başladık gezimize. giderkende Yusuf şimşak beye bir adet tel altlıklı polenlikli kovan ve 3+3 ruşet kovanlardan götürdük. yusuf bey ve Asım KADIOĞLU yla anti varrora polenliklş tel altlıklı kovanı inceleyip fikir alış verişinde bulunduk.Yusuf bey kovanları beğendiğini ifade etti bu aradada balkonda beslediği anadolu arısınıda inceledik  arılar fıldır fıldır çalışıyor yanına da duruyoruz arının bizle alakası bile yok işine bakıyor bir ara elimi kovanın önüne koydum uçuş deliğinin önüne arı yine işine bakıyor benim arılarda anadolu arısı ama yusuf beyinki kadar sakin değil maskesiz içinde gezebiliyorum ama maskesiz arıyı açamıyorum . birkaç kovan arım değişik ırktan onlara zaten maskesiz hiç yaklaşmıyorum o cins arılarıda kaldırdık tan sonra inşaallah bende maskesiz bakım yapabilirim.Yusuf beyle tanıştığımıza çok memnun oldum çok sıcak karşıladı bizi ve alaka gösterdi kendisine teşekkür ediyorum.
-Yusuf ŞİMŞAK beyin yanından ayrılıp Asım abi ile doğru Alemdağı na ana arı toplamaya gittik kendisinden 23 adet ana arı aldım hem kendime vede komşum olan şaban karaca ve şevki karadenizin ihtiyaçları olan ana arıları kafeslere kendi ellerimle koydum bu aradada ana arı toplama işindede biraz tecrübe edindim resimde Asım abiden almış olduğum ana arılarla  beraberiz.
resimdede görüldüğü gibi asım abinin arılğın önünde rahatça dolaşılabiliyor 23 adet anayı toplayana kadar  maskesiz olmamıza rağmen bizi hiç öpmedi  halbuki traşta olmuştum.-
burdada asım abinin 4 katlı anadolu arısını önünde yiz maşaallah iki katı kuluçkalık olmasına rağmen iki katdada hem arı dolu hem bal dolu sadece en üst katta 9 çıta balla dolu olup son çıtaya arı yeni bal koymaya başlamış tahminime göre iki ballıkta en az 40 kğ  bal mevcudu var sanırım bal sezonu bitene kadar 50 kğ mı bulur allah bereketini ve kazancını arttırsın. tabiiki Asım abi ana arı üretimi yaptığı için bala çalışan kovan sayısı az ama inanınki bizim burdaki arıcıların 10 kovandan aldıkları balı asım abi nerdeyse  tekbir kovandan alıyor işte buda anadolu arısının farkı bence.benim şu anda kat attığım 22 kovanımda en zayıfın da yaklaşık 8 kğ bal var bazılarında tahminimce15 kğ olanıda var inşaallah bu yıl bol ballı bir sezon geçiririz.
birazda arıları yakından inceleyelim dedik arıları ellerimle okşuyorum  akşam karanlığı basmasına rağmen herhangi bir kızgınlık saldırma yok sanki bu arıların iğnesi yok gibi.
Asım abinin ana üretim kovanı olarak kendisine yapmış olduğum 3+3 ortyadan bölmeli ve bölmeyi kaldırınca7 çıta arı konulan ruşetlerin başındayım yapmış olduğum 50 adet ruşetlerin hepsini inceledim incelememin nedeni ise yaptığım kovanlarda çatlama ayrılma açma gibi sorun varmı diye  50 adet ruşetten sadece bir tanesinde1 mmlik bir çatlama gördüm demekki kullandığımız malzemenin kalitesinde sorun yok hayırlı günlerde kullan Asım abi.
bana diyorlarki Adem abi sen mobilya gibi kovan yapıyorsun çok güzel ama parasıda çok güzel diyolar  başkalarının yaptığı kovanlara arıcılar içine arı koyup kullanmaya başladıkmı bir ay geçmeden tüm macunlar takır takır dökülüyor ek yerleri açıyor her sene macun boya yapmazsak halimiz harapbirde sezon bitmeden ağaçlar çekiyor çıtalar tabana oturuyor diyorlar bende soruyorum benim kovanımda macunu düşmüş yer yada ek yerinde ayrıma çıtanın tabana oturması oluyormu yok diyorlar bende kendilerine benim kovanım tek parça ağaçtan ek yok kalite farkıda olunca haliyle de fiat farkı olacak diyorum o zaman fiatlarıma itiraz edemiyorlar geçen yıl bir arıcı abimiz benden 40 adet polenlikli altı ahşap kovan istedi ben 100 tl istedim çok geldi gitti yalovada adını şimdiye kadar hiç duymamış olduum birisine 80 tl ye yaptırmış nisan ayında bana telefon açtı  kovanlarda tümünde çıtalar tabana oturuyor ne olusun bunlara bir çare bulalım yapan adama niye gitmiyosun dedin aradım söyledim şu cevabı aldım dedi benim kovanlarımın garantisi atelyenin kapısından çıkana kadar ne yaparsan yap yanıtını almış. baktım arkadaş mağdur 40 adet konanların tümüne 1,5 cm çıta çakarak yükselttik ve tamirini yaptık. ama aradan 20 gün geçti vatandaşa kovan lazım olunca gitti yine başkasından adapazarı ndan kovan almış aldığım tamir parası ağacı çiviside bana ait 100 tl böyle insanlarda var bundan sonra tevbe kimsenin kovanını tamir etmem işte benim imalatım olan kovanlar ve içinde de anadolu arısı elimi kolumu sallıyorum traşta olmama rağmen bizi öpen yok   İŞTE KOVANDAKİ KALİTE İŞTE ARIDAKİ KALİTE SAKİNLİK VE VERİMLİLİK FARKI TERCİH SİZİN ARTIK                                           BU ARADADA BAŞIMA TAKMIŞ OLDUĞUM ŞAPKAYI BANA  HEDİYE YOLLAYAN  ARI EVİ SAHİBİ    ERCAN  BEKTAŞ BEYE BURDAN TEŞEKKÜRLERİMİ YOLLUYORUM  birdahaki haberimizde buluşmak üzere tüm arıcılarımızın ve islam alaminin kandilini kutlar sağlık ve başarılar dilerim

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Yamak gününüzün güzel geçtiği belli,dostluklarınız daim olsun,saygılarımla.

yalovalı arıcı dedi ki...

Adem usta sana kovanlarını tamir ettiren arıcı arkadaş yalovadan kimden almış kovanları hatırlıyormusun ?